PRATITE NAS:
Top
 

Korona turizam: Turistička iluzija ili „Zimmer frei“?

Visit Zaprešić / Blogosfera  / Korona turizam: Turistička iluzija ili „Zimmer frei“?
22 tra

Korona turizam: Turistička iluzija ili „Zimmer frei“?

Neki dan, dok sam sjedio u uredu i razmišljao o tome što će biti s turizmom nakon ove pandemije, prošla mi je glavom ona pjesma Zimmer frei Hladnog piva, u kojoj Kekin opisuje navalu Švaba u rekordnom broju, Slavoniju kao veliki golf teren, a radnike u polju naziva vječnim rekreativcima.

I do neki dan skoro da i je bilo tako i sve svoje adute Hrvatska je uložila u turizam. Gotovo 20% turističke industrije unutar BDP-a već je prije bilo indikator da sustav, koji se u potpunosti oslanja na turizam, ne može dugo opstati. Turizam bi jednom gospodarstvu trebao biti desert, a on je Hrvatskoj i predjelo i glavno jelo i desert. Da se razumijemo: radim u turizmu, volim turizam i ovisim o turizmu, kao i veliki broj Hrvata, i naravno da sam bio sretan što je hrvatski turizam rapidno rastao i privlačio sve veći broj turista.

No, s aspekta struke i objektivnog pogleda na ukupno gospodarstvo, uvijek bih i svojim studentima, onako pomalo zabrinuto, ukazao na izazove i rizike koje imamo s tako velikim udjelom turizma. Činjenica jest da je turizam vrlo ugroziv i podložan vanjskim utjecajima. U ovom slučaju držao sam jedno predavanje taman kad se koronavirus pojavio u Kini pa postavio studentima pitanje: „Što bi imalo štetniji utjecaj na hrvatski turizam: teroristički napad ili koronavirus?“ Možda bi mnogi na prvu odgovorili teroristički napad, ali već je tada mojim studentima bilo sasvim jasno da je to koronavirus. Što možemo vidjeti po situaciji u kojoj se nalazimo danas.

Nestanak turističkog doživljaja

Turistička industrija u potpunosti je stala. Turističke aktivnosti i turističkih kretanja nema. Nema turista. Nema turističkih proizvoda. Nema bookinga. Nema doživljaja i do njega ne možemo doći. A za turizam nema važnijeg od doživljaja. Ono što nosite s putovanja jest upravo utemeljeno na onom što ste osjetili, okusili, vidjeli, doživjeli na svoj način. Turizam se sveo na virtualni doživljaj, a on tako, jednostavno, ne može egzistirati. Turizam se može i mora predstavljati (kao promocija) virtualno i tako motivirati turiste da posjete određenu destinaciju. Ali to nikako ne može zamijeniti ono što turizam u svojoj srži jest – kretanje i osobni doživljaj. I neko vrijeme taj doživljaj nećemo moći konzumirati. Trenutno nema turističke iluzije, koju mi u turizmu nazivamo savršenom predodžbom našeg putovanja – onog što želimo doživjeti na putovanju i na destinaciji – a to je čarolija savršenstva našeg putovanja.

Aktivno virtualno predstavljanje destinacija 

direktor-tz-zapresic-Toni-Ganjto

No, to ne znači da naše potencijalne i buduće goste ne možemo pripremati za njihovu turističku iluziju. Nužno je okrenuti se aktivnom virtualnom predstavljanju naših destinacija. Motivirati naše goste kroz različite virtualne šetnje našim destinacijama, uključiti ih u kreativne natječaje na društvenim mrežama. Moramo komunicirati i uspostaviti kampanje usmjerene na objektivno moguće ciljane skupine (domaće turiste) koje će moći konzumirati naše turističke usluge kad krenemo s popuštanjem mjera koje su trenutno na snazi. 

Hrvatska se kao destinacija za to treba pripremiti. Svaki dio Hrvatske koji želi turiste nakon ove pandemije mora imati plan, razrađene ciljeve, mjere i instrumente kojima želi doći do turista, a samim time i turističke potrošnje. Takve planove treba pripremati sada, a istovremeno komunicirati i pokušati iskoristiti priliku „novog početka“. Zato nikada nije bilo važnije da svaka turistička zajednica u punom smislu izraza – upravlja destinacijom. Okupi sve dionike, komunicira, osluškuje trenutne trendove i pripremi plan za svoju destinaciju. To ne može i ne smije stati. Možda sada nema turista, ali vjerujte mi da svaki od tih turista sanja o svojim budućim putovanjima i, dok je negdje u samoizolaciji ili karanteni, istražuje nove destinacije.

Planirajmo, djelujmo i spasimo hrvatski turizam

Hoćemo li prespavati, čekati i ne komunicirati? Nećemo. Mi u Turističkoj zajednici grada Zaprešića već smo ranije krenuli s izradom plana razvoja turizma grada Zaprešića, a koji ćemo prilagoditi nastalim okolnostima. Paralelno pripremamo i mjere i aktivnosti koje ćemo aktivirati čim se za to stvore povoljniji uvjeti kako bi naše domaće goste (izletnike s područja Zagreba, Zagorja i okolice) privukli da svoje prve trenutke „slobode“ nakon karantene dožive u Zaprešiću. Da upoznaju našu priču o banu Jelačiću i prošeću prekrasnim posjedom Novih dvora Jelačićevih, da otkriju tko je bila Jelica Jug.  Da dožive prekrasan dvorac Lužnicu uz sjajnu priču časnih sestara koje ga vode; uživaju uz jezero Zajarki i dožive skelu na Savi; posjete posjed konjičkog kluba Trajbar uz sjajnu gastronomsku ponudu; prošeću do Kamenih svati na obroncima Medvednice uz nezaobilazni posjet Gecu; upoznaju se s proizvodnjom i tvornicom Hrvatskog kišobrana ili jednostavno dožive urbanu jezgru Zaprešića.

Niste li već sada samo slušajući o ovim lokacijama, koje možda znate, a možda i ne znate, poželjeli ih posjetiti i doživjeti? Trenutno ne možete, ali ćete zasigurno o njima maštati i čim se pruži prilika pridružiti nam se kako bi doživjeli svoju turističku iluziju u Zaprešiću. To isto vrijedi za svaki dio Hrvatske. Takvo je (korona) vrijeme da kroz virtualni svijet pripremamo naše goste za njihovu turističku iluziju koja će iz mašte vrlo brzo postati java. (Korona) turizam je i dalje tu. Planirajmo, djelujmo i spasimo hrvatski turizam.

Toni Ganjto

Direktor Turističke zajednice grada Zaprešića. Desetogodišnje iskustvo steka u prodaji i marketingu turističkih agencija, produkciji turističkih aranžmana i razvoju novih turističkih proizvoda te poslovima turističkog praćenja i vođenja na hrvatskim, europskim i dalekim destinacijama. Predavao je, vodio i predsjedavao Povjerenstvom za provedbu ispita za nove turističke pratitelje u putničkim agencijama , a na jednom privatnom veleučilištu inicirao i pokrenuo, kao vanjski suradnik, seminare i edukacije iz turizma za voditelja poslovnice turističke agencije i turističkog vodiča.

Ova web stranica koristi kolačiće i traži vaše osobne podatke kako bi poboljšala vaše iskustvo pregledavanja.